Det är över nu (men jag kommer ihåg alla dagar med dig)

Nu
är det slut, och då menar jag slut. Nu är det dags att göra något annat. Jag har spelat bandy sedan jag var sex år och haft en seriös satsning rullande sedan jag var fjorton. Det har gett många underbara minnen och häftiga upplevelser, många besvikelser och nederlag med för den delen. Det finns säkert en del i min omgivning som inte förstår mig - nu när det har lossnat och gått riktigt bra, du som spelat så länge och bla bla bla. Men att jaga kickar- som att spela mot västerås, slå tillberga eller spela elitseriekval på Slättbergsbanan i motståndarlaget- är inte allt.

Jag har en känsla av att livet har andra saker att erbjuda också. Friheten av att inte vara uppbunden tre-fyra kvällar i veckan. Att kunna umgås med vänner när jag vill och inte när jag kan. Att kunna åka hem. Att kunna resa betydligt längre bort än så. Men jag ångrar ingenting. Ånger är för idioter som inte har vett nog att se framåt. Jag uppnådde delar av det jag drömt om, nu ser drömmarna annorlunda ut. Tack alla som hjälpte mig få uppleva det. Tack alla som försökte dra ner mig men misslyckades- jag har sett hur fel ni hade.


Kommentarer
Postat av: M

Varför har du inte berättat det här? Det var ett stort steg! Men då kan du ju, som du nämner, hälsa på här oftare vilket är positivt!=)

2009-02-26 @ 16:12:10
Postat av: Mike

Känns som att jag borde sagt det till dig vid något tillfälle. Men annars så är det väl sånt här bloggar är till för? :P

2009-02-26 @ 23:00:14
URL: http://mikaelsonesson.blogg.se/
Postat av: Mats

En tripp till karlstad kanske?? Eller så kan karlstad komma till Norrköping!

2009-02-27 @ 23:08:08
URL: http://wqeqwe
Postat av: Mike

Karlstad kan definitivt komma till Norrköping! Annars så kanske vi synd i Thn nästa helg?

2009-02-28 @ 15:06:22
URL: http://mikaelsonesson.blogg.se/
Postat av: Mats

Norrköping vore najs! Har bokat upp mig nästa helg dock.

2009-02-28 @ 18:01:39
URL: http://wqeqwe

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0