En alldeles..alldeles underbar kväll

Konserten med Daniel Lemma var riktigt riktigt vass. Han har till att börja med en grym röst  - när han tar första tonen för kvällen så blir jag nästan lite chockad över hur rent det låter. Första setet är snyggt, relativt lugnt och -faktiskt-lite segt emellanåt. Låtarna satt där de skulle men den extra känslan saknades. De sparade han istället till andra setet där det blev mer jazz, mer blues, mer Jalla Jalla!. Till det läggs ett frieri upp på scenen och spontandans bland publiken (i alla fall bland oss!)

Toppar var Higher Ground, Morning Train, If I used to love you (såklart), Haze,  Alex, Josefine och Lollo.
Sämst var Mannen som inte uppskattade Ryans längd och systrarna Höijers magsjuka. Den borde landsförvisas.

När jag är inne på toppklassmusik vill jag passa på att promota Norrköping egen counrty/blues(singer-songwriterkung:
Noak. Kika in på hans MySpace här och skruva upp volymen rejält
www.myspace.com/noakwesterberg

Solen kom solen dog
Vintern kom
vintern hånlog
Vintern kom vintern dog
Se livet leva se livet jag tog

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0