ICA-kassörskorna

Var och handlade på ICA Spiralen idag och när jag går omkring där bland varuhyllorna kan jag inte låta bli att lägga märke till vilka som jobbade där idag. Den superblonda bruden med en rynka i pannan, den äldre damen som förmodligen suttit där alldeles för länge, killen som påminner om Marcus Schenkenberg..eh screw him. han var inte där idag.

Det känns bra att känna igen de här ansiktena. De blir en del av min vardag och själva är de totalt ovetande om sitt medvetande i min vardag. På något vis finner jag det lite roande. Samtidigt tänker jag på hur det skulle vara att följa deras manus för en dag. Ögonkontakt med kunden, säga hej. Stämpla in alla varor (bip...bip) då blir det tvåhundrasextiotvåoch femtio tack. Tack. Tack...(Nästa kund) Hej (bip..bip). Kanske skulle man försöka starta et intelligent samtal med någon av dom någon gång, typ fråga "vad tycker du om ekologiska varor" eller leka don juan och berömma dom för de snygga arbetskläderna. Ja, jag undrar ju bara vad som skulle hända.

Imorgon lördag och match mot Köping borta. Det lär smälla som vanligt mot dom. Får se vart det bär av ikväll..kaffe på Världens?

Pura Vida 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0