Myggbett

Jag vill hedra den
den bästa sommaren
när vi stod där på klippan och tävlade i vem som kunde spotta körsbärskärnorna längst
trots att vi knappt kunde sa vart de landade
Jag vill hedra den
den bästa sommaren
när vi åkte till ett annat land och inte behövde prata med varandra på en halv dag
för vi förstod varandra ändå, genom att knytcka på ett speciellt sätt på huvudet
och när vi dansade in på klubben och kände oss som prinsar som ingen kunde röra
Jag vill hedra den
den bästa sommaren
när jag för första gången cyklade ifrån dig
fast det gjorde inget, för vi tävlade inte mot varandra
utan mot avståndet som växte när tempot inte var synkat
Jag vill hedra den
den bästa sommaren
när jag låg på en dyna på gräsmattan
och stannade tiden, fast gravitationen fortsatte att verka på mig
och fick mig att yra
och fick mig ur balans
och fan vad det där myggbettet sved
Skönt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0